Τη μεγάλη δυναμική της ηλεκτροκίνησης και την αναγκαιότητα για την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών φόρτισης στην Ελλάδα ανέδειξε το 5ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που διοργάνωσε διαδικτυακά με μεγάλη επιτυχία και διαδραστική συμμετοχή του κοινού, η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (ΗΑΕΕ) σε συνεργασία με το insider.gr. Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου συζητήθηκαν όλα τα θέματα που άπτονται της ηλεκτροκίνησης. Από την πλευρά των διοργανωτών ο Σπύρος Παπαευθυμίου, Πρόεδρος της ΗΑΕΕ & Αναπλ. Καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης, αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα της ηλεκτροκίνησης ως όχημα για την επίτευξη νέων οικοσυστημάτων έξυπνης κινητικότητας μηδενικών ρύπων. Ο κ. Παπαευθυμίου ανέφερε ότι οι νέες έξυπνες τεχνολογίες αξιοποιούν στο μέγιστο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, φέρνοντας τη σύζευξη του τομέα των μεταφορών και της ηλεκτρικής ενέργειας όλο και πιο κοντά, δημιουργώντας μια νέα αγορά και προσφέροντας νέες υπηρεσίες τόσο στο χρήστη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου όσο και στο ηλεκτρικό σύστημα. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην προστιθέμενη αξία της ηλεκτροκίνησης για την οικονομία και τις θέσεις εργασίας, ενώ τόνισε την ύπαρξη πληθώρας χρηματοδοτικών εργαλείων που θα επιταχύνουν την ανάπτυξη της Αγοράς. Με τη σειρά του ο Τάκης Γεωργόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Liquid Media κήρυξε την έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου, εκφράζοντας την ικανοποίηση του ομίλου για την ταχύτατη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και αναφέροντας πως ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών αποτελεί μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό πυλώνα της κυβερνητικής πολιτικής. Μάλιστα, όπως ανέφερε, το 2021 υπήρξε χρονιά ρεκόρ για τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, καθώς ο στόχος του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα υπερκαλύφθηκε κατά 186%, επιβεβαιώνοντας ότι η ηλεκτροκίνηση έχει εμπεδωθεί πλέον στη συλλογική συνείδηση. Ο Υπουργός επισήμανε πως ταξινομήθηκαν 6.976 οχήματα έναντι 3.750 που αντιστοιχούσαν στο στόχο του ΕΣΕΚ για το έτος. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα θετικό ρόλο στην αύξηση των ταξινομήσεων έπαιξε ο πρώτος κύκλος του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, στο οποίο περισσότεροι από 18.000 πολίτες υπέβαλαν αίτηση με πλέον δημοφιλή τα δίκυκλα. Ο Υπουργός προανήγγειλε και την έναρξη του 2ου κύκλου μέχρι τον Απρίλιο, ο οποίος θα περιλαμβάνει αυξημένα ποσοστά επιδοτήσεων, ενώ, παράλληλα, θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα αντικατάστασης των ταξί. Τέλος, ο Υπουργός τόνισε ότι αντίστοιχα μέτρα θα περιλαμβάνει και ο κλιματικός νόμος, και κατέληξε πως τα νέα μέτρα με χρηματοδότηση 220 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην ηλεκτροκίνηση. Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με τέσσερις βασικούς άξονες για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας. Ο πρώτος άξονας είναι η ανανέωση του γερασμένου στόλου αυτοκινήτων, μέσω ισχυρών κινήτρων, που είχαν ως αποτέλεσμα την ταξινόμηση 6.967 ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το 2021, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 7% του συνόλου. Δεύτερο άξονα του σχεδίου αποτελεί η επέκταση του δικτύου των υποδομών φόρτισης. Μέσα στο 2021 η χώρα διέθετε 1.200 σημεία ανά την επικράτεια, ενώ ο στόχος του Υπουργείου είναι η λειτουργία 12.000 σημείων μέχρι το 2025 και 25.000 υποδομών μέχρι το 2030. Στον τρίτο άξονα, υπάγεται η υλοποίηση του μητρώου χρηστών και φορέων αγοράς που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στους επόμενους μήνες. Τέταρτος άξονας είναι ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών προς τους χρήστες. Το Υπουργείο προχώρησε με τους όρους για τη λειτουργία των συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ σε εξέλιξη είναι οι διαδικασίες για τα προσόντα του τεχνίτη, όσο και για τα σημεία ελέγχου στα ΚΤΕΟ. Οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν αντίκτυπο στην αγορά εργασίας, καθώς κατά την εκτίμηση του Υπουργού, με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται νέες ειδικότητες και υπηρεσίες. Την κρισιμότητα ανάπτυξης του δικτύου δημόσιας φόρτισης στη χώρα υποστήριξε και η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου. Σύμφωνα με την ίδια το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά κατέδειξε ότι οι πολίτες ενστερνίστηκαν το όραμα της κυβέρνησης για την σταδιακή μετάβαση προς τις ηλεκτροκίνητες μεταφορές. Ο πρώτος κύκλος του προγράμματος ολοκληρώθηκε με 19.000 αιτήσεις, δημιουργώντας ένα κύκλο εργασιών ύψους 70 εκατ. ευρώ στην Αγορά. Επιπλέον, σύμφωνα με τη Γενική, το 2021 σημειώθηκαν εξελίξεις και σε άλλες κατευθύνσεις, συγκεκριμένα στις υποδομές φόρτισης, με την ενεργοποίηση πόρων από το ταμείο ανάκαμψης, αλλά και την ενεργοποίηση εμβληματικών έργων στα νησιά. Εκπρόσωποι εγχώριων ιδιωτικών ομίλων τοποθετήθηκαν αναφορικά με το στοίχημα των δημόσιων υποδομών και των νέων υπηρεσιών φόρτισης υπό το συντονισμό του Θάνου Ζαρόγιαννη, Ειδικού φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, Σύμβουλου Ηλεκτροκίνησης. Ο Στάθης Βωβός, Εμπορικός Διευθυντής, ELPEDISON ανέφερε ότι ο μεγάλος ρυθμός ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα απαιτεί και περισσότερες προσπάθειες στην εξάπλωση του δικτύου φόρτισης με έμφαση στην ποιότητα εγκατάστασης, αλλά και στη γεωγραφική κατανομή. Ο κ. Βωβός ανέφερε επίσης ότι ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τελικοί χρήστες είναι το range anxiety λόγω μη επαρκούς ανάπτυξης του δικτύου των υποδομών φόρτισης. Παράλληλα, η ελλιπής διαλειτουργικότητα των εμπλεκόμενων φορέων ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με τις τεχνικές δυσκολίες για τη λειτουργία ταχυφορτιστών αποτελούν τροχοπέδη στην ταχύτερη ανάπτυξη της Αγοράς. Ο Κυριάκος Κοφινάς, Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ, ανέφερε ότι το 2021 δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις και οι κανόνες στην αγορά με τη λειτουργία του ανταγωνισμού, για να μπορέσει η ηλεκτροκίνηση να μετουσιωθεί σε μία πράσινη επιλογή επένδυσης. Η γεωγραφική κατανομή και διασπορά των υποδομών φόρτισης αλλά και η παρουσία φορτιστών σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης χρειάζεται να απασχολήσει τους παρόχους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Ο κ. Κοφινάς τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μία δραστηριότητα ανοιχτής αγοράς στην οποία όλοι καλούμαστε να συμμετέχουμε χωρίς αποκλειστικότητα ή αποκλεισμούς. Ο Αριστείδης Γραμματικόπουλος, Διευθυντής Ανάπτυξης Προϊόντων της εταιρείας Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας τόνισε ότι η λογική της φόρτισης αλλάζει διεθνώς. Για ταχύτερη ανάπτυξη των υποδομών χρειάζεται όλοι οι φορείς να επιτελέσουν το ρόλο τους. Το Κράτος καλείται να παράσχει χρηματοδοτικά κίνητρα, επιδοτήσεις και να αναλάβει την ενημέρωση των πολιτών. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση να επιταχύνει τις διαδικασίες των ΣΦΗΟ, των διαγωνισμών και των αδειοδοτήσεων, και η Αγορά να συνεχίσει τις επενδύσεις, αναλαμβάνοντας το επιχειρηματικό ρίσκο. Ο Ηλίας Πετρής, Διευθυντής Στρατηγικής και Ανάπτυξης της NRG, επισήμανε ότι είναι σημαντικό το δίκτυο να προηγείται των οχημάτων. Το πιο σημαντικό κόστος για το χρήστη είναι αυτό της εγκατάστασης φορτιστή και της νέας γραμμής. Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Πετρή, αλλάζοντας το ΦΠΑ προκύπτει μείωση της τάξεως του 15% στο κόστος φόρτισης. Τέλος, ο Θεόδωρος Καριπίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Lever Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ διέκρινε δύο είδη πελάτων: Αυτούς που αγοράζουν οχήματα επαγγελματικής χρήσης και τους ιδιώτες καταναλωτές. Στην πρώτη περίπτωση το δίκτυο φόρτισης είναι εύκολο, όμως στη δεύτερη περίπτωση υπάρχουν προκλήσεις καθώς η «γειτονιά» και οι «πολυκατοικίες» δεν ενδείκνυνται για τη ανάπτυξη υποδομών φόρτισης στον αστικό ιστό. Σε συζήτηση του Κώστα Ανδριοσόπουλου, Καθηγητή του Audencia Business School & Διευθύνοντα Συμβούλου της Akuo Energy Greece και του Ιωάννη Ξιφαρά, Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο Γενικός Γραμματέας επισήμανε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί πλέον κομβικό κομμάτι των αστικών μεταφορών και αναφέρθηκε στον επόμενο στόχο του Υπουργείου που περιλαμβάνει ένα σχέδιο προμήθειας 1.300 λεωφορείων, με ιδιότητες fast charging, που θα μπορούν να φορτίζονται όχι μόνο στα αμαξοστάσια αλλά και στις αφετηρίες των οχημάτων. Παράλληλα, ο κ. Ξιφαράς ανακοίνωσε ότι το Μάρτιο θα υπάρχει ένας πλήρως διαμορφωμένος χάρτης που θα καταδεικνύει τα δημόσια και ιδιωτικά σημεία επαναφόρτισης σε όλη τη χώρα. Με τη σειρά του ο κ. Ανδριοσόπουλος ανέφερε ότι η συνεργασία και η διαλειτουργικότητα των φορέων της Αγοράς, των συναρμόδιων Υπουργείων, της τοπικής κοινωνίας και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας είναι προαπαιτούμενα για την ταχεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ο Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος της ΚΕΔΕ & Δήμαρχος Τρικκαίων, ανέφερε ότι οι Δήμοι οφείλουν να διευκολύνουν τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση των σημείων φόρτισης και παράλληλα να δημιουργήσουν ένα ισχυρότερο πλαίσιο συνεργασίας για την ανταλλαγή γνώσης και την εξάπλωση των βέλτιστων πρακτικών. Συμπληρωματικά, ο Στάθης Σταθόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ του Πράσινου Ταμείου, τόνισε ότι 328 εκ των 332 Δήμων της χώρας, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 99% των Δήμων, εξασφάλισαν με τις δύο προσκλήσεις του Πράσινου Ταμείου, οι οποίες εκτελέστηκαν εντός 20 ημερών, το χρηματοδοτικό εργαλείο για την εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων. 10.290 διαφορετικά σημεία περιλαμβάνει η πρώτη πρόσκληση για ένα σύνολο 12.000 σημείων. Με τη σειρά του ο Δημήτρης Πάτσιος, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων επισήμανε ότι για το 2021 τα εργοστάσια αυτοκινήτων θα καλύψουν τους στόχους που έχουν τεθεί πανευρωπαϊκά, ενώ το μεγαλύτερο ζήτημα που ανακύπτει πλέον είναι η άμεση εγκατάσταση των ταχυφορτιστών μέσω της ιδιωτικής πρωτοβουλίας κάτω από τον συντονισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του ΥΠΕΝ. Ο Βασίλης Ξυπολυτάς, Πρόεδρος του ΟΣΥ Α.Ε ανέφερε ότι το σχέδιο του ΟΣΥ περιλαμβάνει Διαγωνισμό για την απόκτηση 770 λεωφορείων, εκ των οποίων τα 350 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές ανάγκες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, προτεραιότητα του ΟΣΥ είναι η αξιοποίηση της πράσινης ενέργειας για τη φόρτιση των λεωφορείων. Ο Απόστολος Πετρόπουλος, Ενεργειακός Αναλυτής της ομάδας World Energy Outlook team του Διεθνή Οργανισμού Ενέργειας υποστήριξε πως ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης, ειδικά στην Ευρώπη, γνωρίζει πρωτοφανή πρόοδο ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων διεθνώς αναμένεται να ξεπεράσουν τα 6,5 εκατ. Ο Κώστας Ανδριοσόπουλος, Καθηγητής του Audencia Business School & Διευθύνων Σύμβουλος της Akuo Energy Greece συντόνισε τη συζήτηση με θέμα «Η ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της πράσινης μετάβασης στα νησιά». Ο Νικόλαος Κομηνέας, Δήμαρχος Αστυπάλαιας κατέδειξε ότι η εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών είναι προαπαιτούμενο στη διαδικασία της πράσινης μετάβασης. Το νησί της Αστυπάλαιας αποτελεί πρότυπο παγκοσμίως, όχι μόνο λόγω του εξηλεκτρισμού των μεταφορών, αλλά επειδή προάγει την κυκλική οικονομία και τη συμμετοχικότητα των πολιτών. Στην ίδια κατεύθυνση ο Άγγελος Φραγκάκης, επισήμανε ότι η Χάλκη, που αποτελεί το πρώτο GR-eco island, απέδειξε πως η σύμπραξη κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης, τοπικών κοινωνιών και ιδιωτικού τομέα μπορεί να αποφέρει απτά αποτελέσματα κατά την εφαρμογή πράσινων πολιτικών. Ο Δήμος έχει μάλιστα πλέον συγκεκριμένη στρατηγική αναφορικά με τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, καθώς έχει παραλάβει ήδη έξι ηλεκτρικά οχήματα, 2 ηλεκτρικά απορριμματοφόρα και έχει κατατεθεί πρόταση για άλλα 11 οχήματα του Δήμου, ενώ παράλληλα ετοιμάζεται και το ηλεκτροκίνητο πλοίο για τις θαλάσσιες μεταφορές. Στην ίδια συζήτηση, ο Δημήτρης Καββούρης, Chief Operating Officer, Citroën, DS Automobiles and Mazda ανέφερε ότι ο όμιλος επενδύει 30 δις ευρώ ως το 2025 για ηλεκτροκίνηση με δεκάδες νέα μοντέλα. Η Citroën έδειξε το Citroën Ami στη Χάλκη, το οποίο με χαμηλό κόστος μετακινεί δύο ανθρώπους και τόνισε ότι στόχος του Ομίλου στα ελληνικά νησιά είναι να δοκιμασθεί πώς εφαρμόζεται το ecomobility σε μια μικρή κοινότητα ανθρώπων. Ο Άγγελος Στεφανόπουλος, Project Manager του προγράμματος «Αστυπάλαια – Έξυπνο και Αειφόρο Νησί» κατέθεσε ότι έρχονται νέες υπηρεσίες κινητικότητας στην Αστυπάλαια στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερες επιλογές για τους κατοίκους. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται και μια κουλτούρα με θετικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόσημο. Ο Γιώργος Κάββουρας, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Omexom/VINCI Energies Hellas, κατέδειξε τη δυσκολία των νησιών κατά τη διαδικασία απανθρακοποίησης, και την αναγκαιότητα διενέργειας προγραμμάτων αναγκαίων για τη διασύνδεσή τους με τη δημιουργία μικροδικτύων με μπαταρίες. Ο κ. Κάββουρας σχολίασε ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο η OMEXOM επικεντρώνεται σε καινοτόμες τεχνολογίες φόρτισης. Συγκεκριμένα, η Vinci Energies υλοποίησε ένα πιλοτικό έργο battery swapping στην Νορβηγία. Ωστόσο, η εφαρμογή τέτοιας τεχνολογίας στην Ελλάδα προϋποθέτει αλλαγές σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής της ηλεκτροκίνησης. Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση ο κ. Ανδριοσόπουλος επισήμανε πως χρηματοδοτικά εργαλεία ευρωπαϊκών και ελληνικών προγραμμάτων αναμένεται να ενισχύσουν τη διείσδυση της πράσινης ενεργειακής μετάβασης των νησιών και του εξηλεκτρισμού του τομέα των μεταφορών, καθώς τα νησιά και οι δήμοι τους είτε ελλείπονται ανθρώπινου δυναμικού, είτε δεν έχουν τη δυνατότητα να διερευνήσουν όλες τις δυνατότητες που έχουν σε σχέση με τη χρηματοδότησή τους. Ο Γιώργος Πατούλης, Περιφερειάρχης Αττικής αναφέρθηκε στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Όπως γνωστοποίησε, με αιχμή του δόρατος την ηλεκτροκίνηση, η Περιφέρεια Αττικής στοχεύει στην ασφαλέστερη μετακίνηση, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών, αλλά και την εξάλειψη της ηχορύπανσης στον αστικό ιστό. Η Περιφέρεια έχει ήδη δρομολογήσει την αγορά 40 ηλεκτρικών οχημάτων, την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε κομβικά σημεία ενδιαφέροντος, τη δημιουργία ξεχωριστής υπηρεσίας ηλεκτροκίνησης και την εκπαίδευση υπαλλήλων και πολιτών στην οικολογική οδήγηση. Ο Σπύρος Παπαευθυμίου, Πρόεδρος της ΗΑΕΕ και ο Αθανάσιος Δαγούμας, Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας συζήτησαν για την επόμενη ημέρα της ηλεκτροκίνησης, τις Ρυθμιστικές προκλήσεις & τον ρόλο της ΡΑΕ στην ορθή ανάπτυξη της αγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Δαγούμα, η Αρχή σχεδιάζει να δημιουργήσει μια πλατφόρμα παρακολούθησης των υποδομών ηλεκτροκίνησης, ώστε να καθίσταται δυνατό να παρακολουθεί άμεσα και αποτελεσματικά την τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχεται προς τον καταναλωτή για τις υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης. Σε αυτή την κατεύθυνση, όπως αναφέρθηκε, το νέο template των λογαριασμών που παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό, περιλαμβάνει σχετική πρόβλεψη για υπηρεσίες φόρτισης ή άλλες υπηρεσίες που θα παρέχονται στον καταναλωτή. Επιπλέον, ο κ. Δαγούμας υπερτόνισε ότι αναφορικά με τις χρεώσεις δικτύου, λόγω των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων στον τομέα της ενέργειας, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μετέβη από ένα μοντέλο χρέωσης ενέργειας σε ένα μοντέλο χρέωσης ισχύος, επιτυγχάνοντας μια αναλογία 90/10 υπέρ της ισχύος. Η αλλαγή αυτή επιτρέπει την κάλυψη μιας σειράς υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης. Τέλος, σχολιάζοντας την τρέχουσα ενεργειακή κρίση, επισήμανε πως η Αρχή παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, αναμένοντας τον Απρίλιο του 2022 μια αποκλιμάκωση των τιμών και το 2023 την παγίωση της αγοράς σε μια χαμηλή τιμή. Ο Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γεν. Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ σχολίασε ότι στο πλαίσιο των κλιματικά ουδέτερων πόλεων, το 2025 θα μπορούσε να θεωρηθεί έτος ορόσημο για την ηλεκτροκίνηση: μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα ή οχήματα μηδενικών ρύπων θα μπορούν να εισέρχονται στον δακτύλιο του κέντρου της Αθήνας, ενώ συστηματικά θα προωθηθούν επενδύσεις για τη χρήση κοινόχρηστων ποδήλατων σε last mile διαδρομές. Παράλληλα, ο Γενικός επισήμανε ότι πρέπει να αστυνομεύεται ο πράσινος δακτύλιος με κατάλληλο τρόπο παρακολούθησης και με έξυπνα συστήματα. Εκπροσωπώντας τα ελληνικά πανεπιστήμια και την έρευνα ο Αντώνιος Κλαδάς, Καθηγητής του ΕΜΠ, Υπεύθυνος της Ομάδας “Prometheus Eco Racing” του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ανέφερε ότι η δυνατότητα μετασκευής υφιστάμενων οχημάτων σε εξηλεκτρισμένα, μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης στην ταχεία διάδοση και μετουσίωση της ερευνητικής δράσης σε παραγωγική και συμπληρωματικά ο Κωνσταντίνος Στεργίου, Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Υπεύθυνος Ομάδας “Poseidon” ΠΑΔΑ κατέθεσε ότι αναγκαία είναι η θέσπιση ενός κανονιστικού πλαισίου, εντός των ελληνικών πανεπιστημίων, που θα δίνει τη δυνατότητα υλοποίησης των ιδεών των φοιτητικών ομάδων, στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, μέσω τεχνοβλαστών. Ο Αντώνης Πέππας, Δρ. ΕΜΠ και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων της ΕΕ για τα εναλλακτικά καύσιμα ανέφερε ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με το μείγμα χρέωσης, ποιο δηλαδή είναι το ποσοστό που αντιστοιχεί σε οικιακή, δημόσια φόρτιση ή σε ταχυφόρτιση, παράλληλα, εντοπίζεται έλλειψη αναγνωρισμένων μηχανισμών αναφορών τιμών σε σχέση με την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι μέτρησης της χρέωσης του ρεύματος. Ο Θάνος Τουρτούρας, Διαχειριστής της ομάδας «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα» σημείωσε πως τo ηλεκτρικό όχημα προσφέρει το πιο οικονομικό κόστος χρήσης όταν το όχημα φορτίζεται στο σπίτι με τιμή που είναι κοντά στα 2 ευρώ ανά 100 χλμ, τιμή πολύ πιο χαμηλή σε σύγκριση με την τιμή οποιουδήποτε άλλου καυσίμου. Παράλληλα, ανέφερε την ανάγκη για περαιτέρω ανάπτυξη τόσο του αριθμού ταχυφορτιστών στο οδικό δίκτυο της χώρας όσο και της τεχνικής αναβάθμισής τους προκειμένου, να εξυπηρετήσουν πιο αποτελεσματικά τους χρήστες Η/Ο. Τέλος, σημείωσε την ανάγκη για μεγαλύτερη συμπερίληψη των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Τέλος, ο Χρήστος Λιμνιός, Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης, Com & Com, ανέφερε πως, βάσει έρευνας ερωτηματολογίου που πραγματοποίησε η Com & Com, τα κίνητρα που αναμένουν οι πολίτες για να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα δεν διαφοροποιούνται σημαντικά αναλόγως το Δήμο που διαμένουν. Πιο συγκεκριμένα, συγκριτική μελέτη που εκπονήθηκε σε περισσότερους από 10 Δήμους της χώρας, κατέδειξε τον καθοριστικό ρόλο που έχουν τα οικονομικά κίνητρα, στην αγορά και τη χρησιμοποίηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Το συνέδριο τελέστηκε υπό τις Αιγίδες των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών, και της ΚΕΔΕ, ενώ η εκδήλωση διοργανώθηκε για 1η φορά αποκλειστικά με τη μορφή συζήτησης στρογγυλής τραπέζης με ειδικές θεματολογίες. Χρυσός χορηγός του συνεδρίου είναι η Omexom/Vinci Energies Hellas, Ασημένιοι χορηγοί ο ΔΕΔΔΗΕ, η Elpedison, το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, και Υποστηρικτές η Akuo Energy Greece, η Citroën, η Com & Com, η Lever, και η NRG. Για να δείτε το συνολικό βίντεο και τις επιμέρους συζητήσεις των πάνελ, πατήστε εδώ.
|